کمبود جدی تسلیحات در اوکراین/آیا پایان جنگ نزدیک است؟

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که اگر در چند هفته تسلیحات زیادی به اوکراین ارسال نشود، این جنگ پایان می پذیرد.

به گزارش تحریریه، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار تسلیحات بیشتر برای اوکراین و ارسال سریعتر مهمات به آن کشور شده است. سخنان او در بحبوحه وعده های غرب مبنی بر تحویل تسلیحات جدید برای کیف و کمبود فزاینده تسلیحات و مهمات در خود بلوک اروپایی بیان شده است.

بورل روز یکشنبه در آخرین روز کنفرانس امنیتی مونیخ تصریح کرد: ما در وضعیت اضظرار جنگی قرار داریم.

وی افزود که اگر کمبود مهمات طی چند هفته حل نشود، درگیری پایان خواهد یافت.

این دیپلمات از تمام شدن ذخایر اروپایی ابراز تاسف کرد و مدعی شد که اتحادیه جنگ های کلاسیک را فراموش کرده است... فقط خود را درگیر عیات های اعزامی کرده یا به صورت جرقه ای و کوتاه مدت وارد جنگ شده است.

New EU military support mission to Ukraine already training 1,100 Ukrainian  soldiers - EU NEIGHBOURS east

وی اعلام کرد که وزرای دفاع اتحادیه اروپا در ۸ تا ۹ مارس نشست ویژه ای را برای حل این موضوع برگزار خواهند کرد. بورل گفت که او همچنین ایده استفاده از ۳.۶ میلیارد یورو تسهیلات زمان صلح اروپا را برای خرید مهمات برای کیف با استفاده از تجربه اتحادیه اروپا در خرید دسته جمعی واکسن‌ های کووید-۱۹ ارائه خواهد کرد.

خود بورل در ماه سپتامبر نسبت به کمبود مهمات محتاطانه صحبت کرد و عنوان داشت که ذخایر کاهش یافته است". این ارزیابی توسط «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو هم تکرار شد وی نیز هشدار داد که کشورهای عضو اتحادیه در حال اتمام مهمات هستند حال آنکه باید کمک های جنگی بیشتری را به کیف داشته باشند.

چند کشور عضو اتحادیه اروپا در کنار ایالات متحده متعهد شده اند تانک های مدرن و ساخت غرب را به اوکراین بفرستند. با این حال، روند ارسال تانک ماه ها طول می کشد و برای آن برنامه زمانی مشخص اعلام نشده است.

کمبود جدی تسلیحات در اوکراین/آیا پایان جنگ نزدیک است؟

همچنین انگلیس و فرانسه در حال بررسی ارسال جت های جنگنده به کی یف هستند و لندن در حال حاضر در حال آموزش خلبانان است. با این حال، «امانوئل مکرون» رئیس‌ جمهور فرانسه اوایل این ماه گفته بود که ارسال هواپیماهای جنگی چیزی نیست که بتوان تا چند هفته‌ بعد آن را انجام داد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اوایل این ماه جاری گفته بود که محموله‌ های تسلیحاتی برای کی‌یف مانع از دستیابی روسیه به اهداف عملیات نظامی نمی‌شود، بلکه فقط دردسرها و رنج های اوکراین را طولانی تر می‌کند.

پایان/

۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 24346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =